Interaktīvo azartspēļu nozare turpina augt

Interaktīvo azartspēļu nozare turpina augt
Komentāri 04.01.2019 08:46

Interaktīvo azartspēļu nozare turpina augt

Tāpat kā daudzās citās nozarēs, arī azartspēļu industrijā arvien lielāku lomu sāk ieņemt pakalpojumi, kas tiek sniegti tiešsaistē, un azartspēļu uzņēmumi sāk arvien vairāk izvērst savas aktivitātes digitālajā vidē. Tas ir tikai loģisks solis, jo uzņēmumiem ir jāseko klientam un arvien vairāk cilvēku izvēlas azartspēles spēlēt savos datoros un viedierīcēs. Līdz ar to, interaktīvo azartspēļu industrija pēdējos gados ir piedzīvojusi stabilu pieaugumu gan ieņēmumu, gan kopējās azartspēļu tirgus daļas ziņā, ko pierāda arī azartspēles uzraugošās institūcijas piedāvātie dati. Tāpēc ieskatīsimies Latvijas interaktīvo azartspēļu nozarē, lai saprastu, kāda ir tās situācija šobrīd un ko no tās sagaidīt nākotnē.

Interaktīvo azartspēļu regulējums

Pirms veikt ciešāku ieskatu interaktīvo azartspēļu industrijas finansiālajos rādītājos, droši vien nenāktu par ļaunu veikt nelielu ieskatu tajā, ko šis jēdziens apzīmē, un kāda ir tā izplatība pasaulē. Pirmkārt, runājot par šī azartspēļu veida attīstību pasaulē, jāpiemin tas, ka atsevišķās teritorijās (piemēram, lielākajā daļā Amerikas Savienoto Valstu) šāds azartspēļu veids ir aizliegts, tiesa gan, pastāv aizrobežu kompānijas, kas interaktīvās azartspēles tiešsaistē piedāvā arī šo valstu iedzīvotājiem. Lielākajā dāļā Eiropas Savienības valstu interaktīvās azartspēles gan ir atļautas, balstoties uz attiecīgu likumos noteiktu regulējumu, kas nodrošina to, ka daļa no šī biznesa ienākumiem ieplūst attiecīgās valsts budžetā. Šāds regulējums pastāv arī Latvijā, nosakot, ka uzņēmumiem, kas vēlas piedāvāt interaktīvās azartspēles interneta lietotājiem, nepieciešams iegūt attiecīgu licenci, savukārt Latvijā nereģistrēto interaktīvo azartspēļu mājaslapas tiek bloķētas.

Latvijā šobrīd tiek izsniegtas licences vairākiem dažādiem interaktīvo azartspēļu veidiem, to skaitā:

Kazino spēlēm, kas iekļauj virtuālos spēļu automātus, ruleti un kāršu spēles, kurās spēlētāji spēlē pret kāršu dīleri - populārākais piemērs tām ir blekdžeks

Tiešsaistes kāršu spēlēm, kurās spēlētāji spēlē viens pret otru, kā piemēram, dažāda veida pokera spēles

Totalizatoriem un derībām, kurās spēlētāji liek likmes uz dažādām sporta sacensībām un citiem notikumiem

Kopumā Latvijā šādas licences ir ieguvuši aptuveni desmit uzņēmumi, un divi no tiem šo licenci ir saņēmuši pēdējā gada laikā, kas liek domāt, ka šī industrija Latvijā, visticamāk, turpinās augt. Protams, ir grūti to prognozēt ar absolūtu pārliecību, tomēr šī nozare strauji attīstās arī pasaules līmenī, ko papildina arī dažādu jaunu tehnoloģiju (piemēram, mobilo risinājumu vai virtuālās realitātes) ieviešana tajā, tāpēc būtu tikai loģiski, ja tas pats notiktu arī pie mums.

Interaktīvo azartspēļu nozares finansiālie rādītāji

To, ka šī nozare Latvijā piedzīvo stabilu izaugsmi, apliecina arī Latvijas Republikas Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas (IAUI) publicētie azartspēļu tirgus finansiālie pārskati, kuros redzams, ka nelielu, bet stabilu pieaugumu piedzīvo visa azartspēļu industrija, lielāko pienesumu šim pieaugumam sniedzot tieši interaktīvajām azartspēlēm. Tā, piemēram, 2017. gadā kopējie ieņēmumi no azartspēlēm bija auguši par 11.6%, salīdzinot ar 2016. gadu, savukārt interaktīvo azartspēļu nozarē ieņēmumi bija auguši krietni straujāk – par 53.5%. Līdzīga aina vērojama arī šī gada pirmajos trijos ceturkšņos – kopējie ieņēmumi no azartspēlēm ir auguši par 11.2%, tikmēr interaktīvo azartspēļu jomā ieņēmumi ir auguši par veseliem 48,9% un domājams, ka šāds pieauguma līmenis attiecībā pret iepriekšējo gadu būs saglabājies arī gada beigu pārskatā.

Loģiski, ka stabils ienākumu pieaugums 50% robežās, kas ievērojami pārsniedz nozares kopējo izaugsmi, nozīmē to, ka stabili pieaug arī interaktīvo azartspēļu tirgus daļa starp citiem azartspēļu veidiem. Ja 2016. gadā interaktīvās azartspēles sastādīja 7.3% no kopējā nozares tirgus, 2017. gadā tie bija jau 11.5%, savukārt šī gada pirmajos deviņos mēnešos interaktīvo azartspēļu aizņemtā tirgus daļa jau sasniegusi 14.5%. Tas nozīmē, ka divu gadu laikā interaktīvo azartspēļu tirgus daļa kopējā azartspēļu tirgū ir palielinājusies gandrīz divas reizes, un, cilvēkiem arvien vairāk laika pavadot darbojoties ar savām viedierīcēm, visticamāk šis nozares sektors turpinās pieaugt, drīzumā sasniedzot jau 20% no kopējā tirgus.

Interesanti, ka šis pieaugums ir radies nevis industrijas iniciatīvas dēļ, bet gan kā rezultāts azartspēļu spēlētāju paradumi maiņai. Mūsdienu cilvēks arvien vairāk lietu izvēlas darīt neizejot no mājās, un tas ir attiecināms arī uz azartspēlēm, kuras cilvēki arvien vairāk izvēlas spēlēt savos datoros un viedierīcēs. Tas nozīmē, ka liela daļa azartspēļu spēlētāju kazino un spēļu zāles nomaina pret komfortu, ko spēj piedāvāt pašu mājokļi un interaktīvās kazino spēles. Azartspēļu uzņēmumiem tas ir izaicinājums, bet liela daļa no tiem jau ir iesaistījušies šajā nozarē, sekojot savu klientu vēlmēm. Visticamāk, tas ir tikai laika jautājums, līdz šiem uzņēmumiem pievienosies arī visi pārējie, un interaktīvās azartspēlēs kļūs par lielāko azartspēļu tirgus segmentu.

Citi Iesaka

Citi Raksti

Paparacci.lv

Jaunākās

TOP 5

VIDEO

seko mums ›› VIPi.tv draugiem.lv VIPi.tv facebook VIPi.tv twitter VIPi.tv rss